maandag 9 mei 2016

When You Lose One Of Your Best Friends


Vandaag was een minder leuke dag. Er waren al een paar problemen met één van mijn beste vrienden. En hij heeft tijdens school letterlijk gezegd dat hij niet meer in onze vriendengroep wilt horen. Omdat ik weet dat er veel mensen zijn dit soort dingen meemaken, dacht ik om er een post over te schrijven. Maar voor ik begin met de dingen die best kan doen, zal ik eerst even mijn verhaal uitleggen.

Voorbije woensdag zijn we met de school naar Londen geweest. Het was echt super leuk, alleen viel er één ding tegen. Laten we mijn vriend even Thomas noemen. Dus Thomas was de eerste heel leuk samen met ons en we hebben veel gelachen en plezier gemaakt. En we zijn dan ook met een goed gevoel naar het hotel teruggegaan. De volgende dag stappen w in de bus, en raadt eens wie er niet meer op zijn plaats (de stoel langs mij waar het gangpad tussen zit). Thomas. En er zit een meisje langs hem met wie mijn beste vriendin en ik ruzie hebben. Maar daar zijn we nog niet kwaad van. Dus we stappen van de bus en wandelen met ons groepjes verder. Wie ontbreekt er, Thomas. Hij is weer bij dat ene meisje. Dan gaan we samen met de crew iets eten bij Eat. en beginnen we te praten over Thomas en (laten we het meisje Sara noemen) Sara. Uit het hele gesprek ontdekken we dus dat Thomas mijn beste vriendin gemeen vindt, ook al zijn ze al een fucking heel jaar bevriend. En dat hij het heel awkward vindt met een andere goede vriendin. Dus dan beginnen mijn vriendin en ik ook al te twijfelen van, waarom praat hij dan niet met mij, want hij heeft helemaal geen problemen met mij... Maar we trekken het ons gewoon even niet meer aan en laten hem met Sara bezig zijn. We dachten dat hij misschien gewoon wat tijd nodig had. Vandaag was dus de eerste dag dat we terug met hem spraken. En hij zegt dan:"Ik dacht dat jullie kwaad op mij waren." en hij zegt ook dikke zever waarvan ik de helft al van ben vergeten. En tijdens de middagspeeltijd wouden we verder praten. Maar hij wou niet. Uiteindelijk is hij dan toch naar ons toegekomen en ik vroeg:"Wil je nog bij ons staan?" En hij zei letterlijk:"Nee." En toen was het heel awkward en stil en is hij terug weggegaan. Dus eigenlijk vindt hij ons niet goed genoeg en kiest hij Sara boven ons. Terwijl ze pas 5 dagen echt met elkaar praten (ze zijn zo goed als een koppel). En ik denk  niet dat je echt op 5 dagen verliefd kan worden op iemand... Al bij al ben ik enorm gekwetst door hem en daardoor ben ik nu kwaad. Gewoon omdat hij et niet wou uitpraten en hij mij niet goed genoeg vindt om een vriend van hem te zijn.
Maar nu een paar tips om hier mee om te gaan:

  1. Onthoudt dat je nog andere vrienden hebt die er wel altijd voor je zullen zijn
  2. It wil get better
  3. Time Heals
  4. Probeer nog een keer met hem te praten, misschien wil hij/zij er nu wel fatsoenlijk over praten
  5. Probeer het vanuit zijn standpunt te zien. Misschien begrijp je hem/haar dan wel.
Bye
Ponsie <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten